Persembahan Guru-guru - Lagu Guru Malaysia

Dewan Saidina Ali - 14 Mei 2010 - Sekali lagi Dewan besar Saidina Ali melakar sejarah apabila berjaya melicinkan Sambutan Hari Guru di Maahad As-Sultan Ahmad Shah Ad-Diini, Bandar Jengka. Sambutan Hari Guru pada tahun 2010 ini sangant membanggakan kerana penuh dengan kejutan dan kelainan dari tahun2 yang lalu. Sambutan tahun ini telah dianjurkan oleh Majlis Perwakilan Pelajar Maahad As-Sultan Ahmad Shah Ad-Diini, Bandar jengka.

Sambutan pada tahun ini penuh dengan persiapan yang rapi oleh urusetia. bermula beberapa minggu yang lalu. dan daalm mesyuarat urusetia, semua telah berseruju untuk memilih tema yang begitu kelainan iaitu tema 'Arab- Padang Pasir". Bermula hari khamis semua urusetia telah bertemu setiap guru untuk mengedarkan kad jemputan dan meminta supaya guru memakai JUBAh 'ala Arab' bagi memeriahkan lagi suasana hari guru.


Persembahan Koir Maahad

Pentas dewan juga telah dihias dengan suasana padang pasir dengan membina replika piramid, pokok kurma dan beberapa hiasan dengan menmpakkan keceriaan sambutan hari guru dengan temanya : Guru Pembina Negara Bangsa.

Majlis bermula dengan bacaan Al-Quran, disusuli dengan ucapan wakil guru lelaki dan guru perempuan dan diteruskan dengan ucapan kemuncak oleh tuan pengetua. Kemudai disusuli dengan cabutan bertuah buat guru2, persembahan koir oleh kumpulan koir Maahad SAS, cabutan bertuah untuk pelajar, persembahan multimedia, persembahan nasyid dan persembahan guru dengan menyanyikan lagu Guru Malaysia.

"Saya begitu terharu kerana sambutan pada tahun ini meruaplan sambutan yang penuh dengan kelainan dari tahun-tahun yang dahulu. selama saya berada di Maahad SAS, tahun ini merupakan tahun yang bermakna bagi saya kerana sambutan hari guru pada tahun ini penuh dengan kelainan," begitulah menurut Cikgu Roslan Bin Ismail, GPK ko-kurikulum yang mewakili guru lelaki memberikan ucapan.

Gimik Perasmian

Majlis yang dikhiri dengan penyampaian anugerah setiap guru itu berkahir pada jam 12 tengahri. semua guru berasa berpuas hati dengan sambutan pada tahun ini kerana penuh dengan kejutan daripada pelajar2. Majulah guru untuk membina negara bangsa,....