Maahad SAS, Jengka : Badan Dakwah Ibadah & Kepimpinan (BADIK) pada hari ini dengan bangganya telah berjaya menganjurkan Ijtima' Aidilfitri serta meraikan Alumni-alumni badan dakwah yang pulang beraya di Jengka sempena aidilfitri pada kali ini. Ijtima' yang diadakan di Bilik Tarbiyyah (bilik gerakan BADIK) itu bermula jam 9.30 pagi.

Sekitar jam 9.30 pagi Bilik Tarbiyyah telah dipenuhi oleh ahli-ahli BADIK dan alumni. Kebanyakkan alumni yang hadir merupakan pelajar dan bekas pelajar IPT tempatan seperti UKM, UM, UIA, USIM dan sebagainya. Mereka yang pulang bercuti sempena Aidilfitri berkesempatan untuk hadir.

Sebahagian Alumni dan ahli BADIK yang hadir..

Sebahagian Alumni dan ahli BADIK muslimat yang hadir..

Majlis Ijtima' ini telah dirasmikan oleh Al-Fadhil Ustaz Mohd Zarimi Abu Zih yang merupakan Guru Penasihat BADIK. Dalam ucapannya beliau amat bersyukur dengan kehadiran alumni BADIK dan mengharapkan agar semua alumni dapat membantu badan dakwah dalam misi membersihkan sekolah daripada terlibat dengan masalah displin serta sering berkunjung untuk mengadakan program-program seminar, motivasi serta program-program keislaman yang lain.

Ustaz Zarimi

Di samping itu, pengalaman yang diperolehi semasa berada di kampus/ipt mestilah di kongsi dengan pelajar-pelajar maahad SAS khasnya kepada ahli-ahli BADIK bagi meningkatkan mutu gerak kerja serta memperturunkan ilmu-ilmu yang berkaitan dan dalam masa yang sama semua pelajar dapat memanfaatkan ilmu tersebut.

Selain itu, barisan guru penasihat juga berharap agar alumni yang hadir pada ijtima' kali ini supaya dapat membantu menjana dana kewangan BADIK.

Turut hadir Ustazah Hairul Azimah Abdul Aziz, guru penasihat BADIK yang juga merupakan salah seorang daripada Alumni BADIK.

Semua yang hadir sedang menikmati juadah raya

Semua yang hadir sedang menikmati juadah raya

Suasana ketika mengambil jamuan..

Suasana ketika mengambil jamuan..

Selain daripada menikmati jamuan Aidilfitri, semua yang hadir juga diberi peluang untuk memberikan ucapa selamat hari raya. Mereka juga dihidangkan dengan tayangan multimedia "BADIK : kenangan bersama".

Kemudian disusuli dengan cabutan bertuah, dan sesi taaruf bagi yangmasih belum mengenali alumni-alumni. Akhirnya semua yang hadir telah membuat sesi penggambaran sebagai kenang kenangan.

Urusetia mengucapkan terima kasih kepada AJK BADIk dan ahli-ahli yang bertungkus lumus membuat persediaan bagi menjayakan Ijtima' pada kali ini. Terima kasih juga kepada alumni-alumni yang sudi hadir.